Továbbtanulási esélyeik javítására tehetséggondozó műhelymunkát szervezett az Evangélikus Roma Szakkollégium olyan roma fiataloknak, akik érettségit adó középiskolába járnak. A szociokulturális hátrányokkal küzdő, de tehetséges fiatalok kiválasztása a középiskolákban történt.

OFI

 

EMET

 

EMMI

 

Nemzeti Tehetség Program

A megyében hét megszólított iskola közül végül is a baktalórándházi, biri, ibrányi, tiszavasvári, valamint a nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnáziumban összesen 154 fiatallal találkoztak a szakemberek, akik közül 25-en vettek részt a Luther Márton Kollégiumban megrendezett hétvégi programon.
Az NTP-RTP-M-14-0003 jelű projekt társadalomtudományi, természettudományi, művészeti és spirituális elemekből állt. „Az idegen vagyok” érzésének oldását, vagyis az ismerkedő tréninget követően előadások, kiscsoportos foglalkozások, irányított beszélgetések, feladatmegoldások következtek. Az egyén, a család és a társadalom viszonyrendszerének felismerése, az egyéni döntések felelőssége, a romák helyzetének elemzése, a tanulás fontossága, illetve az ember és természet viszonya volt a téma. A spirituális foglalkozások során a szellemi-lelki értékeket emeltük ki, a közös élményekhez a képzőművészetet és a zenét is segítségül hívtuk. Az ERSZK célja, olyan értelmiségi fiatalok nevelése, akik felelősséget vállalnak és hatékonyan tesznek a cigányság felemelkedéséért és a cigány-magyar együttélésért. Szemeszterenként 25 hallgató kap sokrétű segítséget tanulmányaihoz, a társadalmi szerepvállalás megerősítéséhez.

 

 

10176147_821378041277918_8563836037518648733_n_ 10410622_821376561278066_686154217021437339_n_ 10430875_821384081277314_288648289145738547_n_ 10459875_821372127945176_8825149023822445135_n_ kep_1 (1) kep_1