Felvidéki kirándulás

Élményekben gazdag, csodás kirándulást tettünk Szlovákiában június 12-13-án.

Észre se vettük, amikor átléptük Tornyosnémetinél az országhatárt – újra szembesülhettünk vele, milyen nagyszerű dolog uniós állampolgárnak lenni! Az országútról láttuk, hogy jól halad a tavaly leégett krasznahorkai vár felújítása. Első állomásunk Betlér volt. A 70 hektáros angolpark közepén csodálatos épségben maradt fenn és teljes pompájában várt ránk az Andrássyak vadászkastélya. Innen a Szepes-Gömöri karsztvidéken keresztül Dobsinára mentünk, ahol a világ legnagyobb jégbarlangját kerestük fel. Az UNESCO Világörökség része fantasztikus élményt jelentett! Késmárkon, ebben a hangulatos felvidéki kisvárosban két evangélikus templomot is megtekintettünk – a régit és az újat – , és uzsonnáztunk a Thököly vár falánál. Az éjszakát Poprádon töltöttük, a Hotel Satel vendégeként. Szombaton a tökéletes középkori hangulatot őrző Bártfán jártunk: az ugyancsak világörökségként jegyzett főtéren megcsodáltuk a városházát és a gótikus Szent Egyed székesegyházat. Sarisské Luky-nál olyan piknikben volt részünk, amire hosszan emlékezni fogunk! 🙂 De lehet, hogy a helyi vasutasok is… Végül Kassára érkeztünk: az egymást követő esküvők miatt épp csak megtekinthettük a Szent Erzsébet székesegyházat, ám Rákóczi síremlékéhez nem engedtek bennünket szlovák barátaink. Megnéztük azonban az Orbán-tornyot, a színházat, a Miklós börtönt és a Rodostó-házat is.